30 Aralık 2014 Salı

OH MY LADY (Kore Dizisi #4)



Yeni bir dizi yazısıyla karşınızdayım.Oh my lady dizisini bir kaç yıl önce izlemiş daha sonra bir kez daha izlemiştim.İki kere izlememin nedenleri şunlar ; 

  • Başrol de Choi Si Won oynuyor.
  • Çocuk oyuncu çok ama çok şirindi.
  • İşlenen konu hoşuma gitmişti.
  • Siwon' u böyle projeler de görmek çok zor.Sadece fotoğraflarına bakmaktansa dizisini izlemeyi tercih ettim.





     Buradan da anlaşılacağı gibi ben Siwon'u çok beğeniyorum.Oppam falan yok.Öyle ünlülere oppa oppa diye seslenmiyorum.Ama bana sorsalar oppan kim diye.Ben yine oppam yok ama en beğendiğim ünlü Siwon derim.Super Junior ve Siwon'un yeri bende ayrıdır.Nedenini başka bir yazıda anlatırım.Şimdi geçelim dizimize.



Hemen "neden bu dizi" yazımızı yazalım.


Neden bu dizi?
  • Başrolde Siwon olduğu
  • Konusu dikkatimi çektiği
  • Yorumlarda önerildiği
  • Çocuk oyuncu çok ama çok şirin olduğu
  • Siwon'nu böyle bir projede hiç izlemediğim için izledim.


     Dizinin konusu


  Kae Hwa 35 yaşında , bir kız çocuğu sahibi ve eşinden boşanmış bir ajjumma dır.Kendi ayakları üzerinde durabilmek için hiç iş ayırt etmeksizin çalışmaktadır.Bu işlerden biri de ev temizliğidir.Bir gün bir evi temizlemesi için şirketten ararlar.Kae Hwa da hemen kabul eder ve eve gider.Evde kimse yoktur.Bu yüzden rahatlıkla temizlik yaparken odanın birinde Sung Min Woo (Si Won ) 'nun fotoğrafını görür.Ev sahibinin Min Woo 'nun fanı olduğu için odasına böyle bir fotoğraf asacağını düşünen Kae Hwa temizlediği eve Min Woo'nun gelmesiyle evin sahibiyle tanışmış olur.
    Kae Hwa dan yaşça küçük olan Min Woo o dönemin en ünlü oyunculuğu berbat olan  oyuncusudur.Evindeki temizlikçiden haberi olmadığı için Min Woo, Kae Hwa'yı evden kovar.Ama daha sonra Min Woo'nun sırrı hakkında yardımcı olması için Kae Hwa'ya ihtiyaç duyar.Hatta evinde bile kalmasına izin verir.Aynı evde kalarak verdikleri mücadele sonucu aşka yenik düşerler.Ama aralarındaki yaş farkı ve daha bir sürü engel aşklarını yaşamalarına izin verecek midir?



Karakter analizine başlayalım bakalım.....


                          Choi Si Won dizideki adı Sung Min Woo


     Sung Min Woo  dönemin en meşhur oyunculardan biridir.Daha doğrusu oyunculuğu berbat bir oyuncudur.Bu kadar kötü performans göstermesine rağmen yakışıklı olduğu için çok sevilmektedir.Kızlar (şimdi de olduğu gibi) Min Woo ya hastadır.Hem bu şöhretin etkisi hem de karakteri nedeniyle kendini çok beğenmiş , ukala , havalı , umursamaz tavırlar sergiler.Bu tavırların değişmesine neden olacak çok önemli bir sırrı meydana çıkacaktır.İlk başta bu sırla nasıl başa çıkacağını bilemese de Kae Hwa sayesinde her şeyin üstesinden gelecektir.
 

   Kişisel yorum: Oyunculuğu çok çok üst seviyelerde olmasa da gerçekten iyiydi.Zaten çok fazla  oyunculuk performansı gerektiren bir proje değil bu tarz diziler. Buna rağmen mimiklerini çok iyi kullandı.Yeri geldi güldürdü yeri geldi duygulandırdı.Onun bu yönlerini görmek beni gerçekten çok mutlu etti.Normalde sadece ya kliplerde ya da fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla tanıyordum.Tabi daha önceden hayatı hakkında derinlemesine bir araştırma yapmıştım ama hal ve hareketlerinden de tanımak istiyordum.Bu konuda Oh my lady  dizisi çok iyi oldu.


Chae Rim dizideki adı Kae Hwa




35 yaşında ,eşinden ayrılmış ve bir kız çocuğu sahibi Kae Hwa artık bir ajjumma (orta yaşlı kadınlara ajjumma diye hitap edilir) dır.Tek derdi kızını kimseye muhtaç kalmadan büyütmek olan ajumma için iş seçme gibi bir lüksü yoktur.Yaşından dolayı devamlılığı olan iş bulamayan ajjumma artık buna bir son vermek ister.Bu nedenle müzikal düzenleyen bir şirkete iş başvurusunda bulunur.Öz geçmişin de şirkete yarayacak özellik bulunmadığından reddedilir.İşe alınmak için ısrar edince lafın gelişi Min Woo yu müzikal için ikna ederse işe alınacağı söylerler.Bunu duyan Kae Hwa Min Woo'nun sırrını kullanarak şantaj yapar ve işe alınır.

Kişisel yorum: Konu gereği başrolün yaşça büyük olması gerektiğini anlıyorum da çirkinleştirilme çabasını anlamıyorum.O saçlar ne öyle ya.Kaküller falan.Hadi saçı başı geçtim , giydiği kıyafetler beni benden aldı resmen.Üst üste  kısa kollar , acayip acayip etekler.Ayakkabı konusuna hiç değinmiyorum bile.Hadi ona da 2010 yılında çekildiği için modanın şimdiye uymadığını var sayalım.E iyi de bu varsayım neden sadece Kae Hwa için geçerli oluyor? Neden Siwon değil Siwon'a sulanan kız değil veya herhangi bir kız değilde başrol.Burada anlatmaya çalıştıkları şey başrol ne kadar çirkin olursa olsun , ne kadar kendine dikkat etmezse etmesin Siwon yine de onu sever.Bu mu yani?




Lee Hyun Woo dizideki adı Shi Jun 

İlk defa bu dizide izledim.Tam bir dram oyuncusu bence  .

Şirketin adını hatırlayamadım ama müzikal gibi şeyler düzenleyen bir şirketin sahibi.Boşanma sürecinde  evliliği ve batmak üzere olan bir şirketi  vardır.Şirketi kurtarmanın tek yolu Min Woo gibi ünlü bir oyuncuyu müzikalinde oynatmaktır. Başta Kae Hwa'yı sadece Min Woo'yu müzikalinde oynaması konusunda ikna ettiği için işe alır.Zaman geçtikçe Kae Hwa'nın çabasını görür ve ondan hoşlanmaya başlayarak aşk üçgenini tamamlayan 2. başrol olmaya hak kazanır :)


Kim Yoo Bin dizideki adı Ye Eun

Diziyi ikinci kez izlememin en büyük nedenidir kendisi. 

Min Woo'nun gayri meşru çocuğu Ye Eun.Birden kapısında beliren Ye Eun Min Woo'nun bir an önce kurtulmak istese de bir türlü yapamaz.Polis merkezine kayıp çocuk diye bırakmayı düşünse de tanındığı için yapamaz.Halk tarafından da öğrenilirse oyunculuk hayatının sonu olur.Bu yüzden evinde saklamaktan başka çaresi yoktur.Ye Eun ayrıca psikolojik nedenlerden dolayı konuşamamaktadır.Babasıyla arasındaki ilişkiyi konuşamadan halledebilecek midir?

Kişisel yorum: Bir sürü asyalı çocuk gördüm ama bunun kadar şirinini görmemiştim gerçekten.Diziyi ilk izlediğimde bilgisayarın ekranından sevdiğimi de saklamayacağım.Hatta annem ile sadece bu kız için bir kaç bölüm izledi benimle birlikte.Eğer çekik gözlü biriyle evlenirsem böyle torunun olur dedim ama pek ciddiye almadı beni :).Şirin olmasının yanında oyunculuğu da çok iyiydi.Yoksa bu oyunculuk değilde doğal hali miydi bilmiyorum ama duyguyu karşı tarafa çok iyi geçirdiğini düşünüyorum.Bu yazıyı yazarken biraz araştırdım da başka projelerde de oynamış kendisi.Tabi serpilmiş büyümüş onlarda.Büyüyünce şirinliği gitmemiş , aksine şirinlik den güzelliğe doğru bir geçiş olmuş.Şimdi bir kaç fotoğrafla bunu size göstericem.


Bir dizide veya da filmde oynamış galiba.Tam bilemedim şimdi. 


oh my lady ye eun

Şu masumluğa bakar mısınız yaaa...






Burada daha da büyük sanki.


oh my lady


Böyle bir kızım olsun daha ne isterim.Çocukları çok severim de ben..:)
oh my lady siwon ye eun

İşte kadınların etkilendiği sahneler bunlar.Ama bu diziden bir sahne değil.Kamera arkasında bile  Siwon , Kim Yoo Bin ile çok ilgilendi.Böyle bir sürü fotoğrafları var.










Siwon'u bu hallerde görmek zordur.Bu yüzden  görmek için diziyi izleyin derim.







                    O zamanlar bol paça modaymış herhal :)
 Kızın kıyafetine olan yorumumun ne kadar doğru olduğunu bu fotoğraf dan anlayabilirsiniz.Bu fotoğraflar dizinin tanıtımı için çekilmiş olanlar.Ama sanki rüküşlük yarışmasına gönderilmek için çekilmiş.Kızın hali aynen öyle.Siwon'un kıyafetleri o zamanın modasına göre seçilmiş.Bu yüzden bol pantolon giyiyor .Ama dizide buna rağmen çok şık giyiniyordu.Bazı bölümler hariç :)


        
 İşte dizinin en duygusal sahnelerinden biri.



Son olarak dizi hakkında düşüncelerimi söylemek istiyorum.Ben Siwon başrol olduğu için izlemiştim ama bir başkası da oynasaydı severek izlerdim diye düşünüyorum.Çünkü konusu çok şaşırtıcı olmasa da farklıydı bana göre.Tamam her dizide olduğu gibi aşk üçgeni vardı.Sinir bozan 2. bir kız vardı.Ama o da hiç bir şey beceremediği için olayların gidişatına pek bir etkisi olamadı yani.
   Bu dizide ayrıca pek görmeye alışık olmadığımız anne-baba duyguları üzerinde de duruldu.Sadece aşk veya sadece ünlülerin hayatı işlenmedi.Başka bir farklılık olarak da müzikal vardı .O süreç de eğlenceliydi.Demem o ki diziyi sıkılmadan izleyebilirsiniz.Hem gülüp hem de duygulanabilirsiniz.Yeri gelir kızın kıyafetine gıcık olur yeri gelir Siwon'un baklavalarına hayran kalabilirsiniz.(Zaten çocuğun iyi ki bir kasları var yani.Dizinin çoğunu yarı çıplak oynadı be) Sizde çok büyük bir etki bırakmasa da hoş duygularla ayrılırsınız.Benim puanım 10 üzerinden 7.Umarım yararlı bir yazı olmuştur.Benden bu kadar.Hoşçakalın......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder