1 Ağustos 2015 Cumartesi

İZLEDİĞİM KORE DİZİLERİ LİSTESİ


Listede şu zamana kadar izlemiş olduğum Kore dizileri bulunmakta. 

  •    Parantez içinde yazılı olanlar Türkiye de uyarlanmış olan diziler.
  •    x 2 olanlar ise iki kez izlediğim diziler.
  •    ***   olanlar  favorileri dizilerim.
  • (Blogda) yazanlar ise üzerine tıklayıp detaylı yazısına ulaşabileceğiniz diziler.
  • İzledikçe liste güncellenecektir.



  1. 49 Days ***
  2. After School Bokbulbok -Mini Dizi-
  3. A Gentilmen's Dignity (x2) - (Kiraz Mevsimi) ***
  4. Agrassive Romance
  5. Boys Over Flowers - BOF - (Güneşi Beklerken ) (Blogda)***
  6. Big
  7. Can Love Become Money - (Kiralık Aşk) (Blogda)
  8. Can You Haer My Haert?
  9. City Hunter
  10. Coffee Prince ***
  11. Dream High
  12. Emergency Couple *** (Blogda)
  13. Fated To Love You -  (Blogda)
  14. Flower Boy Next The Door
  15. Full House - (İlişki Durumu: Karışık)
  16. Goong - Düşlerimin Prensi
  17. Good Doctor ***
  18. Healer ***  (Blogda)
  19. Hello Monster - Remember You
  20. I Am Sorry I Love You - (Bir Aşk Hikayesi)
  21. I do I do
  22. It's Okay It's Love
  23. Lie To Me
  24. Marriage Not Dating - (Blogda)
  25. Ma Boy -Mini Dizi-
  26. Modern Farmer ***  (Blogda)
  27. My Fair Lady
  28. My Girl
  29. My Girl Is Gumiho (x2) ***
  30. My Princess
  31. Oh My Ghost  ***
  32. Oh My Lady (x2) ***  (Bogda)
  33. Pasta
  34. Personal Taste
  35. Pick The Stars - (Blogda)
  36. Playfull Kiss ***
  37. Protect The Boss
  38. Rooftop Prince ***
  39. Romance Zero
  40. Secret Garden  ***
  41. Smile You
  42. The Heirs - (Blogda)
  43. The Greatest Love  ***
  44. The master's Sun  *** (Blogda)
  45. The Musical
  46. That Winter The Wind Blows
  47. You Are All Surrounded  *** (Blogda)
  48. You Are Beautiful
  49. You Come From The Stars
  50. You Have Fallen For Me - Hear Strings-

Yaklaşık dört yıldır Kore kültürü ile yakından ilgileniyorum.Dizi ve filmler sayesinde Güney Kore kültürü hakkında çok fazla bilgi edindim.Tabi bunun yanında Kore de yaşayan Türkleri de takip ediyorum internetteki yazıları okuyorum.Ama en çok bilgiyi dizi ve filmlerden öğreniyorum.

  Ben hayatım boyunca hiç bir şeyi öylesine yapmadım.Tek bir amaç içinde yapmadım.Her şeyi amacının dışında da değerlendirdim.Her şeyden daha fazla bilgi edinmek daha fazla zevk almak daha severek yapmak için çaba sarf ettim.Etmeye de devam ediyorum.Bunu nasıl mı yapıyorum ? Mesela izlediğim her dizi veya filmi  çok detaylı izliyorum.Başrolün ön planda olduğu bir sahne de ben figürana ve arka plana da dikkat ediyorum.Bir oyuncu bir hareketi neden nasıl yapıyor? Hangi cümleleri sıklıkla kullanıyor? Bir olaya nasıl tepki veriyor? Bunların hepsi o kültür ile ilgili bilgi veriyor.Okuduğum bir kitapta da bilmediğim bir kelimeyi hemen araştırıp öyle okumaya devam ediyorum.Kitapta bahsedilen bir olay hakkında bilgim yoksa o konuyu da internetten derinlemesine araştırıyorum.Örnek olarak Serenad kitabında (yazısı için tık tık) sıklıkla bahsedilen hatta onun üzerine kurulu olan "Struma gemi kazası" olayını ben daha önce hiç duymamıştım.Kitapta ne olduğundan bahsediliyor ama bunu önceden bilerek okumak çok daha farklı.Bu yüzden bende nerede bir yazı gördüysem okudum.Hakkında yazılan başka kitaplar olduğunu da öğrendim.Okudukça bunun bir gemi kazası değil  "katliam" olduğunu fark ettim.

  Bunun gibi daha bir çok şeyden bir sürü bilgi ediniyorum.Bilmek , bir şeyler öğrenmek çok hoşuma gidiyor.Yani kısacası öğrenmeye aç bir insanım.Bu Kore dizilerinde de aynı şey oldu işte.Her diziden kültürlerine dair yeni bir şey öğrendim.Bunun yanında Korece kelimelerde öğrendim.Öyle bir iki kelime değil :) 45 diziden sonra insan baya bir aşina oluyor sanki.Ara ara dizilerden sıkılıyorum.Peş peşe çok fazla dizi izleyince bir kelime dahi Korece duyamaz hale geliyorum :) Şimdilik sıkılmış değilim.İzlemeye devam ediyorum.İzledikçe listeyi güncelleyeceğim.Sizin listeden merak ettiğiniz bir dizi olursa yorum yazarak bildirebilirsiniz.Onun da bir yazısını yazarım.Ya da tavsiye isterseniz , konusunu merak ettiğiniz dizi falan olursa yorum yapın seve seve cevaplarım.Şimdilik benden bu kadar.Hoşçakalın...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder