24 Temmuz 2015 Cuma

HEALER (Kore Dizisi #9)





Yeni bir diziye başlamak için her zaman ki gibi Yeppuda da   geziniyordum.Dizi listesinin en başında Healer vardı.Önce afişi dikkatimi çekti.Sonra tıklanma sayısı yüksek olunca bir göz atayım dedim.Konuyu okudum ve çok hoşuma gitti .Oyunculara baktım ama pek tanıdık göremedim :)  Zaten tanımadığım oyuncuların dizilerini izlemek daha çok hoşuma gidiyor.Başka bir karakterde izlemediğim için ilk  hangi dizisini izlediysem öyle kalıyor aklımda.Sanki gerçek karakteri de öyleymiş gibi oluyor :) Bu konuda Park Shin Hye yi sevmiyorum .Çünkü o kadar çok dizide oynuyor ki daha diğerinin etkisi geçmeden başka bir diziye başlıyor.Başka bir dizisini izlerken diğerinin etkisi altında kalıyorum ve yeni karakterine alışamıyorum.




Bu kız burda niye yere çömelmiş ???



Konusu:  Ya konusu o kadar karışık ki nasıl anlatacağımı bilemiyorum.Diğer sitelerin hepsinde çok yüzeysel anlatılmış.Hatta biraz da yanlış anlatılmış bence.Çünkü o yazılanlar dizinin yarısından sonra olmaya başlıyor.Neyse ben kendimce bir özet geçerek anlatmaya çalışayım.
  
    Healer adında ki başrolümüz kimliğini gizleyerek kuryecilik yapıyor.Yani önemli kişilerin dalavereli işlerini hallediyor .Öyle kiralık katil gibi değil tabi.Şunu şundan al şuna götür gibi.Ama bu işi çok profesyonelce yapıyor.Baştan aşağıya teknolojik aletlerle donatılmış ve birde çok zeki bir hacker ile ortak çalışıyor.
  Başrolümüzdeki kız ise internet gazeteciliği yapan çok da tanınmayan Some Day yayın şirketinde çalışıyor.Hayali Kim moon Ho ve Oriana Fallaci kadar iyi bir muhabir olabilmek.
  Diğer erkek başrol ise çok ünlü bir muhabir olan Kim Moon Ho. Kendisi çok büyük bir yayın şirketinde muhabir olarak çalışıyor.Adaletli ve aykırı bir haber anlayışı var.
  Bu üç kişinin geçmişleri enteresan bir şekilde birbirine bağlıdır.Tesadüf olarak karşılaşan bu üç kişi kendilerini çok başka bir mücadelenin içinde bulurlar.Birbirlerine destek olarak geçmişlerini aydınlatmaya çalışırlar.

Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ama şunu söyleyeyim dizinin kurgusu çok güzel.Herkes birbiriyle bağlantılı olduğu için fazla bir bilgide veremiyorum ama farklı ve güzel bir konusu olduğunu garanti edebilirim.




Ji Chang Wook Dizideki Adı Seo Jung Hoo (Healer)


Kendisi Healer olur efenim.İnsanlardan pek bir uzak yaşayan ama gerekirse hiç zorlanmadan uyum sağlayan Healer 8 yıldır gizli kuryecilik yapıyor.Tek bir hayali var o da para biriktirip bir ada satın almak.Yanına bir de çita mı jaguar mı ne alacakmış :) Onunla birlikte kimsenin olmadığı bir adada yaşayacakmış.Tabi bu hayalinden bir kız için vazgeçecek :) Healer olarak karakteri soğuk , karizmatik , zeki ve mesafeli biri ama işi gereği o kadar çok kılığa bürünüyor ki farklı farklı kişiliklerde de görüyoruz kendisini.Bu yüzden sanki bir sürü dizide izliyormuşuz gibi hissettim ben.Bir taşta çok kuş olayı yani :)


İlk defa bu dizide  izledim ama nedense yüzü hep tanıdık geliyordu.İllaki bir dizinin konusunu okurken bu da oyunculardan biriydi oradan aklımda kalmıştır.Çünkü her dizide aynı şey oluyor." Ben bunu nerde gördüm" diye kendi kendime soruyorum.Sonradan ya bir dizide  ya reklamlarda görüyorum ya da dizi film araştırırken rastlıyorum.Görsel hafızam kuvvetlidir.Bir kere gördüğüm yüzü bir daha unutmam.Koreliler de bile :)

Oyunculuğuna gelirsek bence başarılı bir oyunculuğu var.Canlandırdığı karakter sebebiyle farklı kılıklara girmesi gerekiyordu ve hepsine de çok iyi uyum sağladı.Yani hangi role devam etse gerçekten de öyleymiş gibi hissettiriyor.Bu gerçekten önemli bir beceri.

Aşağıda da dizi boyunca girdiği kılıklardan sadece bir kaç tanesi...


Polis ...



Korkak , utangaç bir muhabir



Zengin bir davetli...




Züppe , şımarık bir ergen...

Ama asıl karakteri Healer...

Healer olduğu zaman boyunca hep bir yerden bir yere koşup adamları dövdü.Çoğu sahnelerde dublör kullansa da aksiyon filmlerini aratmayan bir çok başarılı sahnesi vardı.











Park Min Young Dizideki Adı Chae Young Shin



Chae Yong Shin küçükken kaybolur ve bir travma geçirir.Bu yüzden 7 yaşından öncesini hatırlamıyor.Yedi yaşındayken de bir avukat tarafından evlat ediliyor.Evlatlık olduğunu biliyor ve babasını çok seviyor ama gerçek ailesini de çok merak ediyor.Bir gün şans eseri tanık olduğu bir olayı haber yapınca tehdit ediliyor.Buna rağmen haklı davasından vazgeçmeyen Young Shin ilerleyen zamanlarda Kim Moon Ho ve Healer'ın yardımıyla suçluları ortaya çıkarmaya çalışıyor.Bu süreçte hatırlamadığı anılarını da öğreniyor. 

İlk defa bu dizide izledim diyeceğim ama yine bir yerden tanıdık geliyor da neyse.İlerleyen zamanlarda bir yerde çıkar karşıma.Oyunculuğu hoşuma gitti.Başlarda saçından dolayı pek sevemesem de sonradan karakteriyle sevdiriyor.Zaten ilerleyen bölümlerde saçını da kesiyorlar.Bu olay çoğu dizi de oluyor.Yani ben dizide neyin bir oyuncuda olmaması gerektiğini düşünüyorsam ilerleyen bölümlerde düzeltiyorlar.The Heirs (yazısı için tık tık ) de ikinci başrolün kaşları çok kalın olduğu için kapatmaları gerektiğini ve saçının tarzını değiştirmeleri gerektiğini düşünüyordum.Çok geçmeden dediğimi yaptılar.Herhalde tek beğenmeyen ben olmuyorum.Koreli izleyicilerden tepki alıyorlarsa düzeltiyorlardır diye düşünüyorum.Neyse ben bizim kıza döneyim.Dediğim gibi oyunculuğunu beğendim.Mimiklerini falan güzel kullandı yani.Bir de Healer'ı güzel sevdi bee...




Bunu söylemeden geçemeyeceğim.Bu adam çok güzel sarılıyor yaa.Sanki gerçek hayatta da sevgililermiş gibi.Hissederek...



Kızda çok hissederek sarılıyor.Diğer dizilerdeki gibi biri sarılır diğeri kolları iki yana sarkıtır öyle durur ya da sarılınca kankasını teselli eder gibi sırtına vurarak değil de.Sımsıkı sarılarak , gerçekten hissederek sarılıyorlar.Bu yönden diğer dizilerden çok farklı.






Yoo Ji Tae Dizideki Adı Kim Moon Ho


Kendisini daha önce başka bir yerde izlediğime adım gibi emindim ama 40 yıl düşünsem "Oldboy" filmimdeki intikamcı olacağı aklıma gelmezdi.Hala daha inanımyorum ya.Arada açıp bakıyorum gerçekten bu adam mı oynadı diye.Bu kadar şaşırmamın nedeni "Oldboy" da psikopat bir intikamcıyı oynaması ve çok farklı bir karakterde olması.Bu dizide pamuk gibi adam ya.Valla helal olsun gerçekten iyi bir oyuncuymuş.Dizide de oyunculuğunu mimiklerini falan çok beğendim.Ama o filmde oynadığını öğrenince çok şaşırdım.Neyse biz bu dizideki karakterine dönelim.He bir de unutmadan "Oldboy" filmini tavsiye ederim.Psikolojik , çarpıcı bir film.IMDB 250 listesine girmiş bir filmdir....

Abisinin yayın şirketinde çok ünlü bir muhabir olan Kim Moon Ho geçmiş yıllarda abisinin Chae Young Shin ile ilgili bir sırrına şahit olmuş ama göz yummak zorunda kalmış.Bu sırrı daha fazla saklamak istemediğinden bazı şeyleri haber yaparak gün yüzüne çıkarmaya çalışıyor.Bu süreçte de Chae Young Shin ve Healer'ın desteğini alır.(Bu arada belki ilgilenenler vardır :) Yoo Ji Tae evli !!!  :))





Eveeett.Başrollerin hepsini tanıttım.Diğer oyuncular da kesinlikle çok başarılıydı.Özellikle Hacker Ajjumma karakteri çok iyiydi :)




Diziden beğendiğim bir sahne.
Son olarak diziyi beğenerek izlediğimi söylemeliyim.Ama öyle çok çok heyecanlı olup bir diğer bölümü izlemek için sabırsızlanmadım.Aynı zamanda sıkılmadım da.Konusu farklıydı, kurgusu güzeldi.Oyuncular başarılıydı.Bana kesinlikle o an ki duyguları yaşattılar.İnandırıcıydı yani.Bu yönüyle diğer dizilerden ayrılıyor.Bir diğer farklı yönü ise aşk üçgeninin olmaması !!!! İnanabiliyor musunuz.Bu bir Kore dizisi ve Aşk üçgeni yok.Kafamıza taş yağacakkk!!!

Hadi hoşçakalın.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder