12 Ocak 2015 Pazartesi

FATED TO LOVE YOU (Kore Dizisi #5)




Diziyi az önce bitirdim.Hemen yazısını yazayım dedim.Sıcağı sıcağına aktarmak daha iyi oluyor.Bundan önceki 4 dizinin arasından baya bir zaman geçmişti.Bu yüzden yazısını yazarken bazı şeyleri tekrar hatırlamak zorunda kaldım.Biraz araştırma yaparak yazdım.Ama bu sefer her şey aklımda.Hemde diziden replikler bile aldım sizin için.Hemen "neden bu dizi" yazımızı yazalım ve başlayalım dizimizi tanıtmaya.
 
Neden Bu Dizi ?
  • Yeni dizi izlemek istedim.
  • Dizi izleme listemdeydi.
  • Konusu hoşuma gitti.
  • Oyuncular hoşuma gitti.
  • Yorumlarda öneriliyordu.
  • Farklı oyuncular tanımak istedim.





   Her dizinin konusunu kendimce yazıyorum.Böylelikle başka bir yerden alıntı olmuyor.Bana da daha özgün geliyor açıkçası.Bu dizide de aynı şeyi yaparak kendi gözlemlerim doğrultusunda konusundan bahsedeceğim.







  Kim Min Yong bir avukatlık şirketinde çalışan sıradan ve ezik bir kızdır.Lee Gun ise "Jong In Kimyasal" ın sahibidir.Bu birbirinden tamamen farklı karakter kaderin oyunuyla bir araya gelir ve Kim Min Yong Lee Gun dan hamile kaldığını öğrenince işler karışır.


Bu kızın görüp görebileceğiniz en güzel hali bu.



Şimdi geçelim karakter analizine...


Jang Hyuk dizideki adı Lee Gun



Lee ailesinin erkekleri genetik bir hastalık yüzünden 30 lu yaşlarda ölmektedirler.Lee Gun da sülalenin son ve tek erkek çocuğudur.Lee soyunun devam etmesi için bir an önce evlenip çocuk sahibi olmalıdır.Altı yıldır birlikte olduğu kız arkadaşına her fırsatta evlenme teklifi etse de kız arkadaşı balerin olmadan önce evlenmeyi kabul etmez.Aile büyüklerinin baskısı altındayken kaderin oyunuyla Kim Min Yong ile bir araya gelirler ve hiç hatırlamadıkları bir gece geçirirler.Hatırlanmayan o gece sonrasın da Kim Min Yong hamile olduğunu öğrenir.Lee Gun başta Min Yong ile evlenmek istemese de çocuk için evlenmeyi kabul eder.

Kişisel yorum: Jang Hyuk'u ilk defa bu dizide izledim ve bayıldım resmen.İlk defa  izlediğim için bu rol ona yakışmış veya yakışmamış diyemem çünkü başka bir karakterde izlemedim kendisini.Ama gördüğüm kadarıyla rolünde çok başarılıydı.Belki dram da daha iyidir lakin ben romantik komedi de izledim ve çok sevdim.İlk önce yakışıklı , karizmatik vs. vs. Ama sevmemin asıl nedeni şirin ve muzip halleriydi.Başka rollerinde çok yakışacağını düşünüyorum.Dizi veya filmlerine rastlarsam kesinlikle izlerim.Bu arada dizideki "kötü kadın kahkahası" na alışmanız biraz zaman alabilir.Ama o kahkahasıyla Lee Gun :)


Yang Na Ra dizideki adı Kim Min Yong


Kim Min Yong son derece sade , dikkat çeken bir fiziki özelliği olmayan , kimseye hayır diyemeyen kendi halinde bir kızdır.Çalıştığı hukuk bürosunda "post it" kız olarak adlandırılan Min Yong diğer çalışanlar tarafından ayak işlerinde kullanılıp hiç değeri olmayan biri olarak görülmektedir.Min Yong bu halinden çok memnun olmasa da sesini çıkartmaz.Hayatta hiç şansı olmadığını düşündüğü günlerden birinde şirkettin de ki bedava tatil çekilişini kazanır.Çift kişilik tatil için bile gidecek kimsesi yoktur.Tatile gitmekten vazgeçeceği sırada hoşlandığı avukattan beraber gitmek için teklif alır.Bu teklife çok sevinen Min Yong nice hayaller kurarak avukat ile birlikte Macau'ya giderler.Kurduğu hayaller avukat ile değil de Lee Gun ile gerçekleşince işler karışır.

Kişisel yorum: Yang Na Ra yı ilk defa bu dizide izledim.Çok çok güzel bir kız olduğunu söyleyemem ama şirin bir yönü var açıkçası.Gözlüklü hali gözlüksüz halinden daha güzeldi bence.Dizideki ezik halleri beni benden aldı resmen.Bu kadarda ezik olunmaz ki ama dedim.Oyunculuğu çok üst seviyelerde olmasa da göze batacak bir olumsuzluğu da yoktu.





  Ofisteki herkes post it e yapılacak ayak işlerini yazıp Min Yong'un bilgisayarına hatta üzerine yapıştırıyorlar.Post it kız denmesinin sebebi bu işte.



Choi Jin Hyuk dizideki adı Daniel Pitt



Daniel Pitt , Brad Pitt'in kuzeni rolünde. Şaka şaka.Ama oynasaymış da olurmuş yani  :) Malum Pitt ailesi anne baba çocuk 
torun torunun çocuğu dıdısının dıdısına kadar yakışıklı ve güzel oldukları için bizim Koreli Daniel de sırıtmazdı aralarında yani.Neyse biz dizimizde ki Daniel'e dönelim. Daniel Pitt Amerika da ve Kore de nam salmış bir tasarımcıdır.Küçük yaşta anne ve babası vefat eden Daniel kız kardeşiyle bir başına kalmıştır.Bir gün kız kardeşinin de kaybolması sonucu Amerika'ya evlatlık çocuk olarak gider.Aradan uzun yıllar geçmesine rağmen kız kardeşini unutmamış , Kore'ye her geldiğinde onu aramıştır.Min Yong ile de şans ederi yolları kesişen Daniel her fırsatta Min Yong'a yardım edip akıl hocalığı yapar. Başlarda ben senin "komşu abinim" dese zamanla gönlünü Min Yong'a kaptırır.




Kişisel yorum:Choi Jin Hyuk'u ilk defa bu dizide izledim , tanıdım , sevdim , sevmeye de devam ediyorum.Daha önce neden hiç bir  yerde görmediğimi de merak ettim doğrusu.Tamam eskisi gibi Koreli ünlüleri araştırmıyorum.Sadece dizi ve filmlerini izleyip şarkılarını dinliyorum ama yinede böyle bir karizmayı daha önce görmeliymişim diyorum.Neyse geç olsun da güç olmasın :) Az öncede belirttiğim gibi kendisi karizmatik , sevimli (bu iki unsurun bir arada olması nadirdir) cool , güzel bakışlı , güzel gülüşlü ve  6 adet bol şerbetli tarafından baklavası olan biri işte.Dizide de tüm bu özelliklerini kullanarak başarılı bir oyunculuk sergiledi.İkinci planda kalan , aşk üçgeninin 3. şahsiyeti olarak oynasa da en az başrol kadar olaylar da etkiliydi.Başlarda kıza ben senin abinim bana her şeyi anlatabilirsin , her konuda yardım ederim , korurum dedi dedi sonunda kızı abi ayağına götürecekti ama :) Bu dizide çok beğendim kendisini.Normalde başrol harici pek kimseyi beğenmem ben.Ama bununla tabularımı yıktım.Başka dizilerde kesinlikle izlemek istiyorum.

Wang Yi Wong Dizideki adı Se Ra




Lee Gun'un 6 yıldır sevgilisidir.En büyük hayali başarılı bir balerin olmaktır.Lee Gun'un evlilik tekliflerini balerin olmadan kabul etmeyen Se Ra balerin olmak için son şansını da kaybedince Kore'ye geri döner.Lee Gun bu fırsattan yararlanarak Macau da büyük bir evlilik teklifi hazırlıklarına başlar.Se Ra tam Macau'ya giderken hayali olan bale gösterisinde başrol olarak kabul edildiğini
 öğrenir.Balerin olma hayali sevgisinden daha ağır gelince hiç Macau'ya gitmeden Amerika ya geri döner.Lee Gun'un da evlilik teklifi suya düşer.

Kişisel Yorum: İlk defa bu dizide izledim ve şu ana kadar izlediğim diziler arasında en ısınamadığım karakter oldu kendisi.Yüzü çok farklı geldi bana.Normal Korelilere benzemiyor.Belki de anne veya babasında bir karışım vardır :) Belki de estetik yaptırdı.Aslında "belki" demek basit kalacak.Kesin bir yerinde estetik vardır da.Neyse.Oyunculuğu iyiydi ama.Düştüğü duruma üzüldüm aslında.Ben olsaydım ne yapardım diye çok düşündüm.Yaptıklarına o yüzden kötü veya iyi diyemiyorum.





Şu şebeklere bakar mısınız yaa :) Aslında bu fotoğraf dizide ki çekişmeyi en güzel şekilde anlatıyor.Bu arada Jin Hyuk'un sesine hayran olduğumu söylemiş miydim? Şarkı söylerken değil ama , normal konuşurken ki hali.Böyle kalın etkileyici bir sesi var.

Çift pijamaları olmazsa olmaz.

Niye Türkiye de bunlar bu  kadar yaygın değil ya.Sorduğum soruya kendim cevap vereyim.Şimdi aklıma geldi :) Bence nedeni Türk erkeklerinin şu biraz maço tavırlarının olması.(Bence biraz olmalı zaten) En ufak bir şeyde Gay mısın diye sorulunca böyle şeylere uzak kaldığımızı düşünüyorum.Ama Koreliler de şirin olan erkekler daha çok sevildiği için herhangi bir mahsuru olmuyor.Bana da Korelilerin yaptığı abartılı sevimli görünme çabaları itici geliyor.Bir örnekle anlatayım bunu.

    PSY Gangnam Style şarkısıyla dünyayı kasıp kavurdu.Değişik tasarımlı takım elbiseleriyle çok beğenildi.(Beğendim) bunları görünce PSY'nin tarzı bu herhalde dedim.Şirin gözükmeye falan çalışmıyor.Erkeksi davranıyor dedim.Keşke demeseydim.Adam Kore'ye bi geri döndü Beyonce'nin taklidini yaptı.Şimdi ne var bunda diyebilirsiniz.Bence de bunda herhangi bir sorun yok.Bu zaten Kore de çok yaygın olan bir şey.Herkes yapmıştır böyle taklitler.Ama giydiği kıyafet işin boyutunu çok değiştirdi.Kıpkırmızı bir mayo giydi.Hele bir de onun vücudunda.Tüm Gangnam Style da ki karizması yok oldu.Bence bu sadece benim gözümde olmadı.Diğer ülkeler de bu şekilde düşünmüştür herhalde.Çünkü o şarkıdan  (Gangnam style) sonra pek de eski popülerliği kalmadı.En azından Güney Kore haricinde diyeyim.Kendi ülkesinde durum ne haberim yok.




Bu bölümde çok gülmüştüm :)

Bundan sonrasında diziden beğendiğim anlardan sadece bir kaç tanesini paylaşıcam.Aslında çok fazla beğendiğim sahne var ama hepsini burada paylaşmam imkansız.


   Lee Gun Kim Min Yong'a salyangoz adını takmıştı.Banyodan salyangoz çıkınca bakın neler oluyor.












İşin ucunda öpücük olunca Lee Gun her şeyi yapar :)


















Aşıkların intikamı da böyle oluyor herhalde...



Dizi boyunca böyle bir sürü akrobatik hareketler yapıp şekilden şekle girdi.





Yeri geldi cool davranışlarıyla hayran bıraktı.





Altta ki fotoğraf ile Lee Gun'un tavrını size kısaca açıklamış oluyorum.Son olarak dizi hakkında ki genel görüşlerimi yazıcam.Umarım buraya kadar sıkılmadan okumuşsunuzdur.




Yeni bir dizi arayışındayken rastladım Fated to love you dizisine.Yorumlardan beğenildiğini okuyunca izlemeye başladım.Ama izlemek istememin en büyük nedeni konusunun farklılığıydı.Çünkü normalde bir Kore dizisinde başrolün hamile kaldığını finalde bile zor görürüz.Halbuki böyle şeylerin olmasını çok istiyoruz ama senaristler sağ olsunlar pek ilgilenmiyorlar bizim isteklerimizle.Neyse , bende bunu okuyunca dedim ki ilk bölümlerde finallik konular işleniyorsa devamı nasıldır kim bilir.

     Aslında tam da dediğim gibi oldu.Final gibi heyecanlı , akıcı ve merak uyandıran bir şekilde devam ediyordu dizi.Sonra araya bir kaç klişe girdi.Zaman aşımı oldu.Yani aradan 3 yıl geçti.Bu da benim bir dizide en sinir olduğum şeydir.Çünkü o zaman her şeye yeni baştan başlıyorlar.Tekrar bir aşkını itiraf etme , nazlanma , kabul etme evreleri oluyor.Buda bana sıkıcı geliyor.Diziyi tekrar izliyormuşum gibi hissediyorum.O yüzden sonlarına doğru hafif bir sıkıldım sonra olayı toparlayıp sevimli hallerine döndüler.Finali de tatmin edici bitti.Hatta baya komikti.

Bu dizi sayesinde Jang Hyuk ve Choi Jin Hyuk'u tanıdım.Her ikisini de başka projelerde kesinlikle izlemek istiyorum.İkisinin de farklı bir havası var bence.Bakalım nerelerde karşıma çıkacaklar?

Ben bu diziyi izlerken çok eğlendim , çok güldüm.İyiki de izlemişim dedim.Sayesinde iyi vakit geçirdim ve iki tane harika oyuncu tanımış oldum.Ben herkese tavsiye ediyorum ve 10 üzerinden 7.5 puan veriyorum.Umarım sizde izlerken eğlenirsiniz.

4 yorum:

  1. Bende bayılarak izlemiştim. Severek izlediğim bir dizinin postunu okumak çok keyifli,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok eğlenerek izlemiştim :) Beğenmene sevindim.Teşekkür ederim :))

      Sil